Przejdź do głównej treści
Witamy w Deloitte

Jeśli ustawienia, które wybraliśmy, są nieodpowiednie, zmień je powyżej.

Przegląd prasy podatkowej

Codziennie na Twój e-mail

Przegląd prasy podatkowej

Zobacz wydania "Przegląd prasy podatkowej" i zasubskrybuj powiadomienia e-mail.

Pragniemy poinformować, iż w przypadku niektórych artykułów dostęp do pełnej treści jest możliwy dopiero po opłaceniu abonamentu w odpowiednim dzienniku. Linki odsyłające do takich artykułów są przez nas zamieszczane - zgodnie z licznymi sugestiami - dla wygody tych odbiorców, którzy mają opłacony abonament.

Jednocześnie pragniemy wyjaśnić, że koszt dostępu do poszczególnych artykułów autorstwa ekspertów Deloitte został nałożony przez podmioty publikujące artykuły, a tym samym posiadające do niego prawa autorskie. Deloitte nie ma wpływu na jego wysokość.  
 

Przegląd prasy podatkowej z 15 września  2026 r.:

NSA: nota obciążeniowa po przedawnieniu nie otwiera drogi do odliczenia VAT

Nota obciążeniowa wystawiona już po terminie przedawnienia zobowiązania, którego dotyczy nie daje prawa do odliczenia VAT.

Źródło: Aleksandra Tarka, Rzeczpospolita

 

Nie tak łatwo o 0-proc. VAT dla transakcji trójstronnych

Niedawny wyrok Sądu UE ułatwi organom podatkowym kwestionowanie 0-procentowej stawki VAT. To jak kubeł zimnej wody dla firm, które liczą na zerowy VAT tylko dlatego, że ostatni w łańcuchu podmiot zapłacił podatek.

Źródło: Katarzyna Jędrzejewska, Dorota Kosacka, Gazeta Prawna

 

Kiedy powstaje przychód z tytułu usług świadczonych w sposób ciągły
Jeżeli wynagrodzenie za usługę jest pobierane jednorazowo z góry za cały okres obowiązywania umowy, a strony nie ustaliły okresów rozliczeniowych, nie ma podstaw do proporcjonalnego rozpoznawania przychodu w kolejnych latach podatkowych. Oznacza to co do zasady rozpoznanie całej kwoty przychodu już w dniu otrzymania zapłaty. Jeżeli natomiast strony ustaliły miesięczne okresy rozliczeniowe, przychód powstaje ostatniego dnia każdego miesiąca.

Źródło: Rafał Styczyński, Prawo.pl

Ministerstwo Finansów chce znieść solidarny obowiązek w podatku od nieruchomości

Ministerstwo Finansów planuje zniesienie solidarnego obowiązku podatkowego w podatku od nieruchomości. W efekcie współwłaściciele będą płacić podatek wyłącznie od swojego udziału w gruncie – wynika z informacji na stronach kancelarii premiera.

Źródło: Rzeczpospolita

 

Nocleg pracownika ponad limit z rozporządzenia. Czy podlega PIT?

Urząd Miasta, delegując pracownika w krajową lub zagraniczną podróż służbową, zwraca pracownikowi koszty noclegu. Czy przekroczenie limitu kosztów określonego w przepisach stanowi dla pracownika przychód opodatkowany PIT?

Źródło: Aleksandra Szczęsny, Rzeczpospolita

 

Rekompensata za czas pozostawania bez pracy. Co z PIT?

Świadczenie wypłacone po przywróceniu do pracy nie jest wynagrodzeniem ze stosunku pracy, jeżeli ma zrekompensować pracownikowi skutki bezprawnego rozwiązania umowy. Tak orzekł Naczelny Sąd Administracyjny.

Źródło: Izabela Tomaszewska-Gałuszka, Gazeta Prawna

Did you find this useful?

Thanks for your feedback